Aktuális : Nem mindennapi társulat- RP interjú |
Nem mindennapi társulat- RP interjú
Szentgyörgyi Rita 2009.03.01. 10:05
Egyedülálló műsor a képernyőn a Beugró. Az improvizációra épülő játék igazi színházi élményt nyújt a nézőknek. A rögtönző négyes oszlopos tagja Rudolf Péter.
- Mit jelent önnek szakmai szempontból a Beugró?
- Rengeteget tanulok belőle. Korábban felkértek, hogy tanítsak improvizációt. Úgy gondoltam, semmi értelme, mert vagy megy, vagy nem megy. Tévedtem. Bárki tud improvizálni, aki elhiszi magáról, hogy képes rá. A szabályok egyszerűek: figyelni kell a másikra, és nem szabad ragaszkodni makacsul, kishitűségből vagy önzésből a saját haditervhez.
- Volt előzménye a közös munkának a "játszótársaival"?
- Sokat dolgoztam Kálloy Molnár Péterrel, együtt rendeztük a Kövek a zsebben című darabot. Már túl vagyunk a kétszázadik előadáson. Pokorny Liát a Vőlegényben rendeztem, nagyon szeretek vele dolgozni. Szabó Győzőt régebbről ismerem, de a Beugróban játszhatunk először együtt. Sajátos társulattá szerveződtünk.
- Ritka, hogy egy színházi szórakoztató műsornak ekkora a nézettsége. Mi a véleménye a hazai televíziózásról?
- Gondolom, nincs rá mód, hogy saját, hazai ötletekkel rukkoljanak elő. Nem hiszem, hogy ne lenne hozzá szellemi kapacitás, de a "központból" jönnek az ukázok. Távoli agytrösztökből. Ennek eredményeként lassan ugyanazokat a műsorokat nézi az egész világ. Szánalmas. Ha lenne pénz és erős szándék a közszolgálati televízió helyzetbe hozására, lehetne egy másik pólus. A Beugrót sokan pozitív példának tekintik. Többször felvetettem, hogy legyen élő adás, de aztán életveszélyes vállalkozásnak minősítettük. Magam is elgyávultam. Így is látszik, hogy sokszor kerülünk bajba, de az esendőségünk is része a műsornak.
- Melyik a legemlékezetesebb?
- Nehéz helyzetbe hoz, száz is volt...
- Ha szabad kezet kapna teljesen önálló televíziós műsor készítéséhez, miről szólna?
- Nem mondom el, mert esetleg ellopják.
- A műfaját sem árulja el?
- Szívesen csinálnék színházi beavató műsort Hegedűs Géza Kecskeének, azaz két és fél ezer év drámatörténete című könyvére alapozva. Egyszerre lehetne szórakoztató és fontoskodás nélkül oktató jellegű. Se nem gagyi, se nem bölcsészkedő. A színház elpusztíthatatlan műfaj. A digitális világban a legemberibb művészet. Ott és akkor születik. Különösen nagy a szerepe a mostani zavaros időkben, amikor minden érték elmosódik, s már nem tudni, ki a rossz és ki a jó.
|